maandag 7 mei 2012

Personal; Ratjes

Sommige hebben het misschien in het begin van mijn blog gelezen, ik ben namelijk het trotse slaafje van; Ratten! 
Ga nu niet meteen gillen en zeggen dat je ze eng vind, want die staart.. Zal ik je eens een geheimpje verklappen? Die staart, die bijt niet hoor ;)  Nee, maar ratten zijn echt ontzettend lieve beestjes. Ik begrijp dat mensen ze eng vinden, maar ik vind het naar als mensen zeggen; iew. Je kent ze niet, dus oordelen kun je in dit geval dus ook niet.



Nou goed, ik had 2 lieve ratten mannen; Basje & Bimmer. Helaas heb ik mijn allerliefste Bimmer in moeten laten slapen op 23 Februarie. Dat was zo verschrikkelijk moeilijk, mijn Bimmertje is in mijn armen gestorven. Hij bleef maar naar me toe kruipen van te voren, het was zo'n schat van een beestje. Met wie ik overigens een heel speciale band had omdat hij altijd ziek was. Zijn broertje Basje is nog bij me gelukkig, maar ik merk dat hij ook écht oud word. Zijn achterpootjes begeven het en hij kan niet zoveel meer, dat doet me pijn. Maar hij knuffelt en eet nog altijd graag. Zolang hij geen pijn heeft blijft hij bij me. 

Voordat het zo slecht ging met Bimmer had ik bij een Rattery (NOOIT dieren kopen in een dierenwinkel, dan steun je de broodfok. Fokkers letten niet op de gezondheid en het karakter van het beestje.) 3 Rittens gereserveerd. Helaas heeft Bimmer ze nooit leren kennen, Basje heeft nu gelukkig wel weer 3 vriendjes erbij. Want ratten mogen nimmer te nooit alleen zitten, dat is zielig en slecht voor het beestje, hoeveel aandacht je ze ook kunt schenken. In het begin vond Basje ze maar niks, die kleine frutsels. Maar nu liggen ze allemaal graag in de hangmat bij opa Basje.

Ik wil jullie ze dus graag laten zien, en de kooi die ze gekregen hebben ook. Misschien vinden jullie deze ratten updates niet leuk, maar ik word heel erg vrolijk van al die lieve koppies! Vandaag dus hun 'nieuwe' kooi en een paar leuke foto's!


Op deze foto had ik ze een weekje, ze zijn hier nog erg klein. Ik heb nog foto's van hoe ze er nu uit zien, maar die bewaar ik voor een volgende post!

Dit is hun paleis! Het is een Critter Nation Double, een van de prijzigste kooien die er zijn. Mijne komt van Marktplaats en daar heb ik geluk mee gehad! Het roze kasteelhuisje dat onderin staat moest bovenin overigens.

Echte ratjes, alles meteen kapot knagen! 

Dit is Beertje, lief is hij he?

Hierop zie je ze ook allemaal. Het chocolade bruine mannetje is Teddy, met de krulletjes. Hij lijkt zwart, maar dat is hij niet. Het Chocolade Agouti mannetje is Beertje en het Siameesje heet Eskimo.





Zie je nou wel dat ratten niet eng zijn!
Pet Rats - The World's BEST Kept Secret!

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten