donderdag 13 december 2012

Holografisch Poeder

Vandaag ga ik het hebben over een Holografisch poeder voor in je Topcoat! Dus heb je Gosh Holographic (zoals ik) niet kunnen bemachtigen, dan kun je nog altijd opzoek naar Spectraflair Pigment. 


Hierboven zie je het zakje dat je binnen krijgt wanneer je bij Spectraflair besteld. Het is even een gepiel om het uit het zakje te krijgen, en eerlijk gezegd zou ik het de volgende keer in het zakje laten zitten. Zo gaat er veel minder poeder verloren. De prijs van de Spectraflair is wel een heel stuk omhoog geschoten, zo kocht ik mijn gram voor 10 euro. Nu is dat inmiddels 40, maar er is op Ebay vast nog wel iets te vinden. Je kunt kiezen uit 3 verschillende 'sterktes' de een heeft heel fijne holo, en de laatste wat grovere. Ik heb degene gekozen die daar precies tussen in zat. 


Dan neem je wat poeder uit het zakje, dit is heel makkelijk te doen met een rietje. Knip een klein stukje van de bovenkant af zodat je een schepje creert, één schepje is voldoende voor een flesje topcoat! Ik heb hierboven een vrij dikke topcoat van Essence gebruikt (Anti Split) Deze wil ik absoluut niet aanraden, je kunt beter de Quick Dry of Shine topcoat gebruiken omdat die veel dunner van substantie zijn. Ik had op dat moment alleen nog die, en eentje van P2 liggen. En aangezien ik die van P2 (8 in 1) echt heel erg fijn vind, koos ik voor die van Essence. Wanneer je de poeder in je topcoat hebt gegooid zul je er kleine balletjes van lood in moeten doen zodat je telkens het poeder weer door de topcoat kunt schudden, deze balletjes kun je gemakkelijk halen bij de Viswinkel of Hobbyzaak. Gelukkig vist mijn vriend, dus dat was zo gebeurd. Nu kun je aan de slag met lakken!


Zoals iedereen wel weet is een holografische lak ontzettend moeilijk om goed vast te leggen. Zometeen laat ik een nagelwiel zien, daarop is het effect wel goed te zien. In het zonlicht of onder TL licht is het effect echt prachtig! toen ik het op mijn nagels had zitten heb ik echt uren naar mijn nagels gestaard. Ik hou er zo van! Jammer genoeg is het nu winter, en draag ik momenteel geen holografische nagellak, omdat je het effect gewoon minder goed ziet. Op de foto hierboven draag ik 2 laagjes topcoat over een zwarte lak. Je zult voor deze topcoat wel altijd een basislak moeten gebruiken.


Is het niet geweldig? Iedere kleur staat eronder, en het effect is Mind Blowing, al zeg ik het zelf! Vooral op donkere kleuren springt het er écht vanaf! Ik kan niet wachten tot het weer zomer is en ik mijn nagels weer kan lakken met een holografisch kleurtje! Op het moment zijn er een hoop China Glaze lakjes naar mij onderweg, waaronder TMI en BFF van de OMG collectie, een, je raad het al, holografische collectie! Helaas wel Discontinued, maar het blijft mooi. 

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten