zondag 1 september 2013

DIY; Kapotte Poeders Pressen

Iedereen laat wel eens een make up product vallen, soms dan heb je de pech dat hij kapot valt.
Daar gaat je mooie blush of oogschaduw, maar dit hoeft niet het geval te zijn.

Er zijn tientallen berichten hierover te vinden, ik vond er nog foto's van in mijn blog map.
Ik heb heel wat foto's gemaakt met de bedoeling er een artikel van te maken, dit is er dus een van.




Hierboven zie je wat je nodig hebt. In het stuk keukenrol zit mijn bordeaux rode kleur van het Sleek Storm palette. Ik zat mijn make up te doen en hop, hij viel er zomaar uit! Die heb ik dus niet eens laten vallen!

- 'Pure' Alcohol
- Spateltje
- Keukenrol
- Pipetje
- Gebroken Poeders


Hierboven zie je een oogschaduw duo van Sephora (Ik haat je Sephora! We all know why)


Met de achterkant van de spatel prak je de ooschaduw in kleinere stukjes, eigenlijk net zo lang tot er een soort mineralen oogschaduw overblijft.


Vervolgens druppel je wat Alochol over de gehele oogschaduw heen.


Dan is het heel hard duwen met keukenrol zodat de alcohol geabsorbeerd word en je oogschaduw weer een geheel word.


Nu is je oogschaduw weer klaar om gebruikt te worden.

Dus de volgende keer dat je iets laat vallen, bewaar het! 
Je kunt mineralen poeders en pigmenten ook pressen. Ik heb dat gedaan met een Blush van Maybelline in een lege poeder van Dior. Helaas was de Blush nog steeds te fel voor mij en heb ik hem in de prullenbak gebivakeerd. 

xoxo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten