maandag 2 september 2013

Wat heb ik gelezen?

Ik ben gek op lezen, ik lees niet altijd even veel. Maar soms heb ik een bui dat ik binnen een dag of 2 een boek verslind. Sinds ik een Bookseat heb lees ik vaker, ik heb een jaar of... 2? een Roze Bookseat gehad. Helaas ben ik daarop gaan staan, en je raad het al, kapot. Ik heb het maarliefst een week uitgehouden zonder dat ding. Toen besloot ik maar een nieuwe te gaan kopen, deze keer ging ik voor de Luipaard Print versie! Mochten jullie een review over de Bookseat willen, dan kan dat.





Ik heb de laatste tijd 2 boekenseries uitgelezen. Beide in het Nederlands deze keer.


De eerste 3 boeken die ik uit heb gelezen zijn van Kelley Armstrong, genaamd de Summoning Series.
Ik heb ongeveer 3 weken gedaan over de serie, ik vond ze erg leuk. Ze lazen gemakkelijk weg, waren luchtig geschreven en het waren redelijke page turners.

Het enige wat Chloe Saunders wil is een normaal leven met haar vrienden. De spoken die ze opeens overal ziet, gooien echter roet in het eten. Wanneer ze op school een paniekaanval krijgt, belandt ze in een instituut voor kinderen met gedragsproblemen, Lyle House. De diagnose is schizofrenie. Volkomen overweldigd gaat Chloe akkoord met behandeling.

In eerste instantie lijkt er niets vreemds te zijn aan Lyle House, maar als ze de andere inwoners wat beter leert kennen – de charmante Simon en zijn duistere, zwijgzame broer Derek, de verwende Tori, en Rae, die 'iets heeft met vuur' – slaat bij Chloe de twijfel toe.

Geen van hen heeft doorsnee gedragsproblemen. En algauw blijkt Lyle House zeker geen doorsnee instituut…


De volgende serie die ik las was van Alyson Noel, de eerste 2 boeken vond ik daarvan het leukste. Het leek wel alsof de rest van de serie een beetje afgerafeld is. Vooral het laatste boek Lotusbloem vond ik redelijk slecht. 

Sinds haar ouders en zusje bij een auto-ongeluk zijn omgekomen, kan Ever aura's zien en andermans gedachten horen. Wanneer ze mensen aanraakt, ziet ze hun hele verleden.


Ze doet dan ook al het mogelijke om mensen uit de weg te gaan - tot de knappe en mysterieuze Damen in haar leven komt. Hij is de enige die de chaos in haar hoofd kan laten verdwijnen en de enige die haar echt begrijpt - het is net of hij in haar ziel kan kijken.


Ever wordt beetje bij beetje ingewijd in Damens wereld vol wonderen en geheimen, maar ze heeft nog steeds geen idee wie hij is of wat hij is. Het enige wat ze zeker weet, is dat ze hopeloos verliefd op hem is.


Tussendoor las ik nog 2 boeken,

Hasta La Vista van Judith Visser, bij dit boek wilde ik zo snel mogelijk weten wat er allemaal ging gebeurden. Ik heb er dan ook maar één dag over gedaan.

Dan het eerste boek van de True Blood series, man, wat was ik blij dat ik hem uit had! Jammer genoeg heb ik de complete serie op de plank staan. Ik vind de TV serie namelijk vele malen beter, zelfde verhaal met The Vampire Diaries. 


Wat ben ik nu dan aan het lezen?


Bloodlines van Richelle Mead!
Haar Vampire Academy boekenserie heb ik verslonden, heerlijke boeken zijn dat. De boeken worden zelfs verfilmd en deel 1 is al klaar (tenminste, ik neem aan dat ze niet hebben geprobeerd 6 boeken in 1 film te stoppen.. dan wil ik hem niet eens zien) Bloodlines gaat 'verder' vanuit het perspectief van Sydney, een Alchemist, een wat? Ik raad je aan om the Vampire Academy serie te lezen. De volgende 2 boeken heb ik ook klaar staan om te lezen.

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten