vrijdag 6 september 2013

Food; Gezonde Kapsalon!

Voor mijn Tumblr Account heb ik een hele poos geleden een recept gemaakt, iets dat in Amerika waarschijnlijk niet bekend is. Maar hier wel! 

Ben je benieuwd hoe je een gezonde versie van de Kapsalon kan maken? Kijk dan snel verder



In die periode was ik heel erg bezig met gezond eten in zoverre dat dat voor mij mogelijk was en veel sporten. Dat heb ik een beetje laten varen, maar ik voelde me daar toch wel erg goed bij. Vandaar dat ik het ook weer een beetje op ga pakken. Ik sport nog steeds, en probeer wanneer ik daar zin in heb op te letten met mijn eten. Toch merk ik dat wanneer ik dat niet doe, ik mezelf schuldig voel.
Natuurlijk is het erg slecht om je zelf schuldig te voelen door eten. 

Ik ben zelf 36 kilo afgevallen, waarvan momenteel 3 er weer bij. Die moeten er dus weer af. De laatste 15 kilo ben ik verloren door gebruik te maken van My Fitness Pal, een programma op je smartphone waarmee je calorieen telt. Dit was een complete obsessie en ik ben nu al een tijdje niet meer écht bezig met calorieen. Natuurlijk zit dat er al een jaar in, dus helemaal vergeten doe ik het niet. Mijn motto nu is;

Geen calorieen tellen
Meer Sporten
Gezonder Eten
Af en toe lekker ja zeggen tegen iets lekkers! 
En ook geen lekkere dingen vermijden



Maargoed, hiervoor klikte je natuurlijk niet verder. Ik zal vaker gezondheids artikelen proberen te schrijven.
Vandaag gaan we in ieder geval kijken naar een gezonde versie van de Kapsalon.

Het recept heb ik in het Engels geschreven, maar het is gemakkelijk te volgen.



A Kapsalon means Barber Store, and officially it is Shoarma/Gyros/Kebab Meat with french fries, garlic sause, cheese and salad. It has around 1400 calories and is just mainly fat in a yummy disguise. Since I really do like this dish, but I can’t EVER afford the calories, I decided to make my own. My version only has 600 calories, No Fries, Lean Meat, and no greasy Garlic Sause.  I skipped the salad because as some may have read, I unfortunately don’t like veggies *sad face*

What do you need? 
- Potatoes (I used about 5/6, grilled the weight came down to about 150g)
- Chicken Breast (around 300g)
- Seasoning, Herbs. (I used ‘Shoarma’ Herbs. Which can you get by mixing; Coriander, Cumin, Bellpepper, Cinnamon, Ginger, Salt, Onion, Garlic, Nutmeg, Cayenne pepper)
- Cheese (I used Light Cheddar but you can use whatever you like)
For the Garlic Sauce
- Greek Yogurt
- Chive
- Parsley
- Lemon Juice
- Garlic Cloves

First you wash and cut your potatoes in fries-like-shape, put them in a bowl and season them. (I used Cayenne pepper, Thyme, Bell pepper (Paprika Poeder)) and sprinkle them with some olive oil. Place on a baking  tray covered with baking paper. Preheat the oven to 225 degrees celsius or 425 in fahrenheit. Once the oven is heated you put in your tray for approximately 30 to 45 minutes, flip and stir through in about 20 minutes to get them evenly baked and brown. 
Then Cut up your chicken breast small and season them (which can be found above. If you want to make Souvlaki instead of Shoarma it is fairly easy just use; Chive, Thyme, Parsley, Lemon Juice and Fresh Garlic (…squeezed?) then bake untill they are done. I like mine to get a little dark brownish
Once everything is done, you layer it as the picture above described. Potatoe Fries -> Garlic Sauce & Cheese, Chicken on top -> More sauce and cheese. Than put back in the oven for 5 minutes and it is done. 


En geloof me, dit recept is heeeerlijk! 
Wanneer je dit recept ergens vermeld, graag de bron erbij verwijzen van of mijn blog, of mijn Tumblr account. Die staat vermeld onder de foto.

Nog een tip voor de knoflooksaus, mocht je geen verse knoflook oid in huis hebben dan kun je heel gemakkelijk knoflooksaus maken door middel van Remia's Friteslijn en een zakje Duyvis dipsaus kruiden. Ook maar heel weinig caloriereen, maar wel minder gezond dan de griekse yoghurt variant.

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten