zondag 25 augustus 2013

Gezinsuitbreiding

Dag Allemaal!

Nee, ik ben niet zwanger! Wij hebben namelijk 2 nieuwe ratjes, inmiddels zijn ze alweer een tijdje hier en al helemaal gewend aan mijn vriend en mij. Maar nog veel belangrijker, aan Eskimo en Beertje. Ik zat al een tijdje te denken om vriendjes voor Teddy, Beertje en Eskimo te reserveren bij een Rattery, toen het in April erg slecht ging met Teddy, heb ik ervoor moeten kiezen om mijn lieve kleine krullebol in te laten slapen. Dit vond ik ontzettend moeilijk en ik heb van te voren nog een Echo laten maken om te kijken of ik wel de juiste beslissing had genomen. Toen ik zag dat Eskimo en Beertje (en ik natuurlijk ook) hem heel erg miste, heb ik de knoop doorgehakt en heb ik contact opgenomen met een Rattery. Op 30 April zijn ze geboren, onze Chubby en Charlie. 






Voordat we ze op konden halen, was het natuurlijk tijd om ze uit te gaan kiezen en met ze te knuffelen! Dit is gebruikelijk bij een Rattery, zo krijgt de 'fokker' ook een beeld van wie ik ben en hoe ik dan met de ratjes om ga. Op deze foto hierboven zijn ze nog heel erg klein, ik geloof dat ze daar 3 weken oud waren.


Wanneer ik nieuwe ratjes krijg, maak ik altijd nieuwe hangmatjes. Nu moet ik er wel even bijzeggen, je kunt ratten die je net met elkaar kennis laat maken nĂ­et in zo'n volle en grote kooi zetten. Mocht je willen weten hoe je ratjes met elkaar kunt introduceren, dan kun je mij een bericht sturen, of eventjes googelen. 


Moet je zien wat een verschil! Mijn mega Eskimo naast kleine Charlie. In het begin is het altijd spannend hoe ze op elkaar reageren, Eskimo is namelijk een redelijk Dominante man en het heeft dan ook een ruime tijd geduurd voordat ze de complete en volle kooi kregen. Maar Eskimo is wel een hele lieve man, hij heeft ze dan misschien wel achterna gezeten, maar hij heeft geen enkele hap uitgedeeld. 






Gossie, wat waren ze klein! Inmiddels zijn ze al een heel stuk groter, maar wel zoals ieder 'kind' er druk en speels. Eskimo en Beertje zijn al bijna anderhalf, en zijn dus een stuk rustiger. Vooral Eskimo kan uren op je schoot liggen slapen.

Samen wachten op een schone kooi




Ik heb nog een heleboel foto's van mijn 4 mannen, maar die bewaar ik voor een andere keer. Ook heb ik in Mei een Tattoo laten zetten, ook hier zal ik een apart artikel over schrijven.

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten