donderdag 30 juni 2011

Bronzers

Vandaag ga ik jullie mijn 'Bronzer-Stash' laten zien!

 Bronzing Powder, is tegewoordig een 'Must-have' in iedere stash.
Het geeft je een mooie natuurlijke gloed, ook wel 'Sunkissed' genoemd.
Met bronzer geld dezelfde regel als met, alle make up eigenlijk wel!
Je brengt namelijk nogal snel te veel aan, en dan lijken we straks allemaal op Snooki.. WHO WANTS THAT!? mij niet gezien

Less is more

Dus als je een bronzer gebruikt, zorg er dan voor dat hij niet te donker is voor je huid, en dat je hem goed blend. Je kan namelijk altijd nog meer aanbrengen! Bronzer word meestal dus gebruikt om een mooie gloed te krijgen op je gezicht. Je brengt hem dan aan onder je jukbeenderen, op je voorhoofd, je kaaklijn, en de brug van je neus. Dit kún je allemaal doen! Maar dit hoeft natuurlijk niet, als je alleen maar een beetje op je wangen doet is het ook helemaal prima (JA! dat is het! want zo gebruik ik mijn bronzer ook ;P )

Ook kun je een matte bronzer gebruiken als Contour poeder, om je gezicht wat meer te shapen. Wil je weten hoe je dat kan doen?
Ga dan even naar www.youtube.com en typ "Contouring" in.
Je hebt verschillende soorten bronzers: Matte Bronzers, Cream Bronzers, Bronzers met Shimmer! ik vind bronzer nu een raar woord..
 Ik heb zelf van alle 3 wat, ik zal jullie nu laten zien welke bronzers ik heb.
Ik heb er niet zo heel veel, maar ik gebruik het ook niet zo vaak!
Nu het zomer word zal ik ze natuurlijk wat vaker pakken,  


GOSH - Matte Bronzer - 02 Natural Glow
Deze bronzer gebruik ik vaak om te shapen, er zitten geen shimmers in deze bronzer maar COMPLEET mat is hij ook niet. Hij geeft, zoals de naam, een natural Glow.
Catrice - Mineralen Bronzer - 020 Blonde Temptation
Eigenlijk dus voor de blonde dames onder ons, ik heb donker haar, maar mijn huid is erg licht. Vandaar dat ik voor de lichtere variant heb gekozen. Deze bronzer is iets meer oranje als die van gosh. En ook niet totaal mat, maar ook geen echte shimmers erin.
Wet 'n Wild - MegaGlo Bronzer - 344 Sun Kissed
Dit is een cream bronzer, met een mooie shimmer erin. Dit is echt zo'n product waarmee je voorzichtig moet zijn, een beetje teveel ervan zorgt al voor het clown effect. Bij mij dan, omdat ik zo'n lichte huid hebt. Deze bronzer is volgens mij vooral bedoeld voor de wat getintere dames.
Ik heb deze bronzer eens gemixed met mijn foundation, en dat gaf een mooie glow aan mijn gezicht. Een klein schepje door je foundation heen en voila!
 
Elf - Healthy Glow Bronzer - Warm Tan
Deze bronzer is heel erg mooi wanneer je maar een beetje gebruikt, er zitten mooie subtiele gouden shimmers in en wanneer je hem blend blijft er bijna niks van de donkere kleur over. Ik zal hem eens wat vaker gaan gebruiken!
 
Essence - Down on the Beach Bronzer - 01 Love to be Sunkissed
Deze bronzer is erg oranje! Met duidelijke, goude shimmers erin. 
Maar het is wél een mooie bronzer! Ik zou deze eerder over een blush heen gebruiken als 'highlighter' in plaats van hem echt als bronzer te gebruiken.
Lancome - Petite Boheme - 03 Nuit Dorée
Dit is officieel een highlighter, maar omdat ik hem in zo'n donkere kleur heb, is het eigenlijk ook gewoon een bronzer. Het is een subtiel cappuchino achtig kleurtje, met mooie shimmers erin. Ook zou ik deze bronzer eerder gebruiken over een blush, dan echt als een bronzer. Omdat de shimmers dan snel too much zijn.
 

De Swatches!
Van links naar rechts:

Essence - Catrice - Gosh - Elf - Wet 'n Wild - Lancome

Alle bronzers zijn zo WHOOP met de vinger geswatched, ik heb alleen bij de megaglo hem wat uitgeblend. De Elf bronzer is ook een stuk donkerder zo, als je hem met een kwast aanbrengt ziet hij er een stuk 'natuurlijker' uit.
Ik heb ergens ook nog een Sunkissed bronzer van Essence liggen, maar die kon ik niet vinden! Mocht ik hem nog vinden, dan maak ik even een aparte swatch foto ofzo.. I think..


HOPE YOU LIKED THAT! :)
Gebruik jij vaak bronzer? 
En welke is je favoriet?

xoxo

5 opmerkingen:

  1. Mooi! Eigenlijk gebruik ik geen bronzer, nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien :) Ik heb niet heel veel bronzers, het is echt iets wat ik pas een tijdje interessant begin te vinden. Ik heb er sinds kort twee van MAC waar ik heel blij mee ben :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie bronzers heb je! Ik heb er maar één bronzer, dat is er een met shimmer. Een bronzer en highlighter in een, hij is van Essence. Ik wil graag nog zo'n matte bronzer, dat is inderdaad wel erg handig voor contouren.

    Hahah, als je het heel vaak zegt, wordt bronzer inderdaad een raar woord. xd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik ook haast nooit bronzer! maar ik wil het wel vaker gaan gebruiken, want het is een mooi product! Voor iemand die het haast nooit gebruikt heb ik er wel veel, maarja, dat heb ik met lipgloss ook, dat koop ik dan, en dat blijft vervolgens liggen.. *shame*

    Voor het shapen kun je ook de NYX mosaic blush in latte gebruiken, die gebruik ik daar ook wel eens voor. Daar zitten zegmaar verschillende bruin tinten in, dus dat geeft wel een mooi effect! Of gewoon een echt contour setje van sleek ofzo hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie bronzers!
    Ik gebruik eigenlijk nooit bronzer ^^
    x

    BeantwoordenVerwijderen