zondag 3 juli 2011

DIY: Peacock Earrings

IWANNASEEYOURPEACOCKCOC....
nee die maken we niet af.
Op de kinderboerderij waar ik werk zit een pauw, en die veren..
wauw.. "...Ik wil zo'n kleuren oogschaduw" 
Is dan weer waar ik aan denk! 
De kleuren van zo'n pauw zijn ZO geweldig mooi, dat een dier zo'n kleur kan hebben echt super. Echt van die Metallic kleurtjes weetjewel.
Ieder jaar raakt een pauw zijn veren kwijt, en wat doen ze daarmee?
Bij ons geven ze een workshop, dus ik mocht de veren eigenlijk niet hebben.
Maar ik heb wat super leuke mensen bij me werken, die me hielpen ;) 
sssshhhhh!

------------------------------------------------------

Wat heb je nodig?

- Pauwenveren
- Oorbellen
- Tangetjes
- Ringetjes


Eerst knip je bovenaan de veren weg, knip het weg tot een klein stukje boven de veer. Je zou ook de veren onderaan weg kunnen knippen, en dat ga ik bij de volgende oorbellen proberen. Kijken of dat mooi is!


Dan pak je een naald (of zo'n prikbord pin!) en dan maak je een gat boven de veer. Dan pak je een ringetje, en die haal je door dat gat heen, zoals hier 



Dan knijp je het ringetje weer dicht. Vervolgens pak je de oorbellen, maak het onderste ringetje open en haal die weer door dat ringetje heen.


Dan knijp je die weer dicht, en KLAAR zijn je pauwen oorbellen!
Ik vind ze heel mooi, maar je moet je outfit er wel simpel bij houden. 
Wat ik aan heb vind ik al te druk! Maar ik moest ze natuurlijk even showen he ;) zometeen ga ik naar het dorp om wat oorbellen enzo te halen. 
De ringetjes had ik nog liggen van het maken van de bloemoorbellen, 
en die oorbellen heb ik van oude lelijke oorbellen afgehaald!
 What do you think?

xoxo

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je ze zelf hebt gemaakt, ik heb ers vorig jaar bij Bijou brigitte gekocht

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Vooral dat je het zelf kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. creative :)

    http://paticee.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw echt super mooi. Heb ik ook een keer gemaakt maar dan niet met z'n veer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe kom je erop! Leuk zeggg!

    BeantwoordenVerwijderen